گیاهان آپارتمانی

افوربیا تریگونا : مراقبت و نگهداری گیاه

گیاه افوربیا تریگونا

معرفی گیاه افوربیا تریگونا

گیاه افوربیا تریگونا یک گیاه آپارتمانی بسیار معماری شده و کنجکاو است.

مراقبت آسان، مقاوم در برابر آفات و رشد سریع گیاه افوربیا تریگونا  را نمونه ای جذاب برای یک نقطه آفتابی در آپارتمان شما می سازد.

مانند بسیاری از گیاهان خانواده Euphorbi گیاه افوربیا تریگونا ترکیبی بین یک کاکتوس و یک گیاه آبدار است، اما دارای ویژگی هایی است که با هر دو آشنا است.

زادگاه گیاه افوربیا تریگونا آفریقای مرکزی، مناطق کویری و ساوانا می باشد.

این گیاه را با اسامی های مختلف شیر آفریقا، درخت مدادی، درخت شیر، کاکتوس شمعدان نیز می شناسند.

اسم گیاهشناسی و یا علمی این گیاه African milk tree و Candelabra cactus و Good luck plant و Friendship cactus  می باشد.

حداکثر رشد تقریبی گیاه افوربیا تریگونا، ۳۰ الی ۱۲۰ سانتی متر می باشد.

سمی برای حیوانات خانگی:

لازم است که از گربه و سگ خود در مقابل این گیاه مواظبت نمایید چرا که برای حیوان خانگی عزیز شما سمی باشد.

روش نگهداری افوربیا تریگونا

گیاه افوربیا تریگونا دما: 25 الی 30 درجه

 دمای مورد نیاز برای گیاه افوربیا تریگونا شما ۲۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد است که نیازمند محیط گرمی می باشد.

نور: نور روشن

برای گیاه افوربیا تریگونا نور روشن ، اما بدون تابش مستقیم خورشید توصیه می شود.

آبیاری: متوسط

برای آبیاری گیاه افوربیا تریگونا صبر کنید تا خاک گلدان شما چند سانت خشک شود، سپس دوباره به خوبی آبیاری کنید. معمولا هفته ای یک یا دو بار در اواخر بهار و در طول تابستان و در طول زمستان آبیاری حداکثر یک بار در هفته کافی می باشد.

خاک: سبک با زهکشی مناسب

کمپوست معمولی گلدان یا خاک، خاک شنی و مخلوط های مخصوص کاکتوس ها و ساکولنت ها همه برای گیاه افوربیا تریگونا خوب هستند، اساساً باید مخلوط نوعی خاک با زهکشی خوب باشد. از استفاده از هر چیز خیلی فشرده یا سنگین مانند خاک سطحی 100% خودداری کنید زیرا ریشه ها مقداری زهکش طبیعی را ترجیح می دهند. به همین ترتیب، به یاد داشته باشید که آنها آب خود را دوست دارند، بنابراین اگر مخلوطی که استفاده می کنید خیلی زهکشی آزاد دارد، به دفعات بیشتر آبیاری نیاز خواهید داشت.

کوددهی

لازم است که در فصل بهار و تابستان ۵۰ گرم از کود آلی غنی شده کاملا طبیعی آوری را یک بار در ماه استفاده کنید.

به این روش که کمی از سطح خاک را بدون آسیب رسانیدن به ساقه و ریشه آن برداشته و کود آلی غنی شده کاملا طبیعی آوری را با فاصله از ساقه گیاه افوربیا تریگونا پخش نمایید و مجدد روی آن را با خاک بپوشانید.

گلدان مجدد: در صورت نیاز

گیاهان کوچک جوان گلدان گیاه افوربیا تریگونا معمولاً سریع رشد می کنند و یک بار در سال نیاز به گلدان مجدد دارند. در این مرحله، بهتر است هر دو یا سه سال یک بار آن را دوباره در گلدان دیگر جابجا کنید.

رطوبت: متوسط

تقریباً هر رطوبتی که در یک خانه استاندارد پیدا می شود برای گیاه افوربیا تریگونا خوب است به شرطی که گردش هوای داخل آپارتمان خوب باشد. اگر آبیاری بیش از حد باشد، ممکن است با مشکلاتی در مورد اتاق های بیش از حد مرطوب و کهنه مواجه شوید، اما در غیر این صورت، جای هیچ گونه نگرانی ای نیست.

روش تکثیر

ساختن گیاهان افوربیا تریگونا جدید از طریق قلمه های ساقه کار ساده ای است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ساقه جدید را جدا کنید، بهترین کار این است که سن آن بیشتر از دو سال نباشد.

اگر ساقه ها بسیار گوشتی بودند احتمالاً باید به جای قیچی از یک چاقو  برای برش استفاده نمایید. هنگامی که این کار را انجام می دهید مقداری شیره شیری جدی نشت می کند، بنابراین قبل از شروع، مطمئن شوید که محل کار شما پوشیده است و در صورت تماس هر یک از این موارد با صورت یا پوست شما از خود و چشمان خود محافظت کرده اید.

لبه هایی که شیره از آن خارج شده است را زیر شیر آب سرد برده و بشویید تا ریزش شیره قطع شود. قلمه را حداقل برای چند روز تا یک هفته در جای خشک و گرم قرار دهید. این به لبه بریده اجازه می دهد تا به درستی پینه بسته شود و در صورت فشار مستقیم به خاک مرطوب از پوسیدگی آن جلوگیری می کند.

هنگامی که لبه خشک شد، قلمه را به اندازه چند سانتی متر یا یک اینچ در مخلوط خاکی مشابه خاکی که گیاه مادر در آن رشد می کرد فشار دهید.

قبل از اینکه ریشه های جدید ایجاد شود خاک را فقط مرطوب و در شرایط محیطی مشابه نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *