کود آپارتمانی

محصول بیشتر زمین های کشاورزی با آوری، کود معجزه آسا

محصول بیشتر زمین های کشاورزی
آنچه در این مقاله میخوانید
    Add a header to begin generating the table of contents

    کوددهی زمین های کشاورزی

    اغلب کشاورزان گمان می کنند که با توجه نقش بسیار مهم کود در تغذیه گیاهان، هر زمان که از این مکمل ها استفاده نمایند تاثیر مد نظر را شاهد خواهند بود اما جالب است بدانید که تحقیقات ما نشان می دهد در مواردی، کشاورز علی رغم هزینه زیاد در خرید کود، عملکرد مطلوب را به دست نخواهد آورد. در این زمان است که زمان کوددهی به درختان اهمیت خود را نشان می دهد.

    این مسئله بسیار مهم است که کوددهی به درختان میوه در چه زمان انجام گیرد زیرا:

    1. شما باید زمانی به درخت کود بدهید که به مواد مغذی ان نیاز دارد. به عبارت دیگر اگر کوددهی زمانی انجام گیرد که خاک هیچ کمبودی از نظر عناصر غذایی موجود در کود ندارد، نه تنها به درخت کمکی نکرده اید بلکه افزایش بیش از اندازه ان عناصر غذایی منجر به سوختگی در ریشه درخت می شود.
    2. گاها دیده می شود که باغداران برای فرار از خطر احتمالی سوختگی ریشه، کمی دیر اقدام به کوددهی به درختان میوه می کنند. این کار نیز اشتباه است. اگر بهترین زمان کوددهی به درختان میوه برای رفع نیاز درخت انتخاب نشود، مجبور است از مواد غذایی ذخیره ای خود استفاده کند. در نتیجه کوددهی بعد از آن، تاثیری بر روی افزایش عملکرد نخواهد داشت بلکه مواد غذایی مصرف شده را مجددا تامین می کند.
    3. یکی دیگر از دلایل اهمیت بهترین زمان کوددهی به درختان مقاومت آن ها به آفات و بیماری ها است. درختی که هیچ کمبودی از نظر مواد غذایی نداشته باشد، قدرت رقابتی بیشتری با آفات خواهد داشت.

    از کودهای شیمیایی استفاده نکنید!

    بیشتر کشاورزان و باغداران کودهای شیمیایی را ترجیح می دهند زیرا این محصولات منبعی غنی از ۳ ماده مغذی مهم ازت ، فسفر و پتاسیم هستند.

    با این حال، کودهای شیمیایی حاوی ترکیبات سمی و اسیدهایی هستند که می توانند روی رشد گیاه تأثیر بگذارند.

    مصرف بی‌رویه كودها و سموم شيميايي غلظت محلول خاک را تا حد زیادی افزایش می‌دهد که این افزایش باعث برهم خوردن تعادل عناصر غذایی در محيط ريشه مي‌گردد، این عدم تعادل جذب عناصر غذایی و املاح موجود در خاک را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    املاح مضر در کودها و سموم شیمیایی باعث تخریب ساختار شیمیایی و فیزیکی خاک شده و در بلند مدت رشد گیاه و عملکرد محصول را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از معایب کودهای شیمیایی آلوده شدن آب‌های زیر زمینی است که امروزه سلامت انسانها را به خطر انداخته است.

    استفاده از کود های آلی و ارگانیک

    به دلیل مواد آلی موجود در کودهای آلی، ساختار خاک بهبود می یابد و در نتیجه توانایی خاک برای نگهداری آب و مواد مغذی افزایش می یابد.

    آنچه که کمک می کند گیاه در کوتاه ترین زمان بیشترین رشد را داشته باشد، تامین عناصر غذایی ضروری و به ویژه عناصر پر مصرف برای درخت است.

    فراموش نکنید که بهترین کود برای رشد سریع درختان زمانی می تواند حداکثر کارایی خود را نشان دهد که در زمان درست اعمال شود.

    در این میان لازم است از کودهای استفاده شود که باعث شود میزان برگ و بافت سبزینه درخت افزایش یابد. در نتیجه تولید مواد غذایی در درختان بالا رفته و در آینده محصول بیشتری نصیب شما خواهد شد.

    کود ارگانیک

    مضرات کودهای شیمیایی

    • اختلالات عصبی و گوراشی اشاره کرد.
    • استفاده بیش از حد از کودها می‌تواند به میزان قابل توجهی pH خاک را تغییر دهد.
    • ممکن است اشباع درشت مغذی‌ها را ایجاد کند و یا آن‌ها را به حدی تغییر دهد که خاک حساسیت و جذب خود را نسبت به مواد مغذی مختلف از دست بدهد.
    • استفاده از دوزهای بیش از حد کود ممکن است آب‌های زیرزمینی برسد و آن‌ها را آلوده کند.
    • عناصر خطرناک در ساختار کودهای شیمیایی مانند سرب، کلر و کادمیم وجود دارد.
    • منجر به از بین رفتن حیات میکروبی خاک در اثر اسیدها می‌شود.
    • باعث افزایش املاح و EC خاک می‌شود.
    • کیفیت محصولات را کاهش می‌دهد.
    • باعث افزایش بیماری‌های ناشناخته مانند سرطان‌ها می‌شود.

    کلام آخر…

    شاید استفاده از کود های شیمیایی به اصطلاح محصول و زمین را تقویت کند اما اینطور نیست.
    مضرات کود های شیمیایی بسیار بیشتر از مزایای آنهاست. نه تنها به زمین شما آسیب میزند و باعث کمتر شدن محصول و فقیر شدن خاک میشود بلکه به خودتان و محصولتان آسیب میزند.

    یکی از عوامل سرطان های رایج کود های شیمیایی هستند. تنگی نفس، ریزش مو، ابتلا به بیماری‌های پارکینسون، پوکی استخوان، شیوع بیماری ها و آفات متعدد مثلا شیوع آتشک گلابی در باغ های گلابی کرج و قزوین، نماتد در مزارع چای و حتی شانکر مرکبات در جنوب کشور عمدتا زاییده مصرف نامتعادل کودهای شیمیایی  می باشد.

    در صورتی که میتوان با مصرف کود آلی، از تمامی این اتفاقات جلوگیری کرد.

    آوری کود

    توصیه ما به شما استفاده از کود آلی آوری میباشد. تمام مواد مغذی و معدنی مورد نیاز خاک را فراهم میکنید و باعث افزایش محصول درختانتان میشود.

    مشاهده تاثیر کود آوری بر روی گیاه و محصول 

    برای سفارش و توضیحات بیشتر با شماره 09901166998 تماس بگیرید.

    نوشته های مشابه

    2 دیدگاه در “محصول بیشتر زمین های کشاورزی با آوری، کود معجزه آسا

    1. علیرضا نوری گفت:

      پس اگه اینقدر کود های شیمیایی مضر هستند (هم برای انسان و هم برای زمین و گیاه) چرا اینقدر تولید و توزیع میشه

      1. تیم آوری گفت:

        سلام علیرضا عزیز
        تولید شدن یا نشدنش دست من و شما نیست، ولی ما سعی داریم با رساندن آگاهی لازم به هموطنان گرامی از مصرف کودهای شیمیایی جلوگیری کنیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *